UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Tjelesna aktivnost

Svakodnevna šetnja – zimske aktivnost na otvorenom

Prošećite po zdravlje

Bez obzira na dolazak zime, hladnijih dana, potrebno je maknuti se iz zatvorenog prostora i izaći na svježi zrak, jer tijelo traži kretanje, a hladniji dani su idealno vrijeme za najbolju tjelesnu aktivnost – a to je šetnja! Nema ljepšeg osjećaja od svježeg zraka i disanja punim plučima. Još kad padne prvi svijeg i okruži vas potpuna bjelina – prelijepo!

Aktivnosti na otvorenom

Za početak je najbolja lagana šetnja svaki dan  20-30 min (otprilike 2-3 km) kako biste se navikli na svježui zrak i otvoren prostor. Šetati valja žustro, pa kad osjetimo da nam je balo teže, onda žustrinu zamijeniti laganim hotom i tako naizmjence. Vrlo je važno izabrati dobru obuću (čvrste i udobne tenisice bez obzira što je vani snijeg) i slojevito se obući kako bismo ugodnije šetali. Nisu velike pripreme, ali je izuzetno važno kako ćemo krenuti u šetnju da bismo bili zadovoljni sami sa sobom, stekli bolju kondiciju i formu, te proveli ugodno vrijeme. Dapače, šetati možemo svuda i bez obzira na vremenske uvjete (kiša, snijeg, zima)! Potrebna je samo volja!

Redovita tjelesna aktivnosti i u zimske dane može nam donijeti smanjenje viška kilograma, ojačati sve mišiće, unutarnje organe  (npr. poboljšati probavu i disanje) te poboljšati opću cirkulaciju.

Također jedna „obična“ šetnja je odličan način za uspostavljanje psihičke ravnoteže i oslobađanja od stresa.

Hodajući, vi izgrađujete svoju snagu, energiju, zdravlje i popravljate raspoloženje, što je još ljepše u društvu ili sa članovima obitelji.

Evo  nekoliko univerzalnih  motiva za šetnju bez obzira na vremenske uvjete, jer šetnja:

1. Održava vitalnost;

2. Jača kralježnicu;
3. Jača mišiće;

4. Snaži srce i pluća;

5. Usklađuje lokomotorni sustav (hodanje/disanje);
6. Pridonosi gipkosti;

6. Olakšava probavu;

7. Bistri um;

8. Olakšava dušu;

9. Jača volju;

10. Čisti tijelo;

Tjelesna aktivnost je ne samo dobar način da se uz pravilnu prehranu tjelesna masa dovede u granice normale, već i jedini način da se istovremeno utječe na negativne zdravstvene pojave koje prate pretilost.

Uppt, 9. 12.2012./Mirela

Foto/ Jarun, snimljeno 9.12. 2012.poslijepodne/m.v.