UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Prehrana

Čišćenje organizma ili detoksikacija

Pripremila i sudjelovala u Emisiji Dobro jutro Hrvatska (15.1.2014.), Sonja Njunjić

 

Što je to?

Znanstveno je dokazano da se stoljećima naglašava važnost čišćenja organizma. To nije izmišljotina suvremenog doba. To je oslobađanje tijela od toksina i umora za postizanje puno više energije. Upravo neuravnotežena prehrana je jedan od faktora koji utječu na onečišćenje ili toksikaciju organizma. Uz neuravnoteženu prehranu, čimbenici su također stres, nedostatak odmora, zrak i okolina (klimatski uvjeti) i nedostatak fizičke aktivnosti. Sam boravak u zatvorenim prostorijama, radna okruženja prepuna tehničke opreme, dovode do stvaranja velike količina toksina u tijelu. Da bi se tijelo aktiviralo u ispravnom korištenju hrane, tjelovježbe i postiglo pozitivne promjene uma, tijela i duha, mora se primijeniti detoksikacija ili čišćenje organizma najmanje četiri puta mjesečno, ili tri do sedam dana u kontinuitetu nakon velikih izlaganja prejedanju, alkoholu, pušenju i tako dalje.

Opširnije:Čišćenje organizma ili detoksikacija

Put za razumijevanje paradoksa antioksidansa (2)

Prof.dr.sc Neven Žarković, dr.med.

Voditelj Laboratorija za oksidacijski stres, Institut Ruđer Bošković, Zagreb

 

Sažetak predavanja u Udruzi 10.10.2013. godine

 

Jedna od definicija oksidacijskog stresa je da se pod tim pojmom podrazumijeva stanje prekomjernog stvaranja slobodnih radikala kisika čije štetne učinke ne mogu spriječiti antioksidansi. Budući da je pojava oksidacijskog stresa bitna sastavnica različitih bolesti, tom se definicijom antioksidansi interpretiraju kao potencijalno ljekovite tvari, pogotovo ukoliko je njihovo djelovanje preventivno.

 

Opširnije:Put za razumijevanje paradoksa antioksidansa (2)

Hrana koje možete jesti koliko god želite

Objavljeno: Metro-portal/03.05.2013.

Ukusne i zdrave hrane koje možete pojesti koliko god vas je volja ima napretek, na vama je da odaberete

Gladni ste i ne znate što bi strpali u usta da ušutkate životinjicu koja zavija u želucu? Izbora ima, naravno, no najčešće posežemo za nečim zasitnim i masnim kako bi što prije riješili problem, što naravno nije dobro za zdravlje.

Alternative bogatom sendviču, hamburgeru ili ćevapima su brojne, a mi ćemo izdvojiti neke koje se mogu nazvati najzdravijima i najkorisnijima za organizam. Jest da ih ne možete složiti u sekundi kao sendvič ili naručiti dostavom, no što je par minuta truda prema dobrobiti koju radimo svom tijelu.

Već možete pogoditi da ćemo na prvo mjesto staviti salate. Em su ukusne, em imaju malo kalorija, em su sjajne za zdravlje. Recimo, miješana salata od zelene salate, rikole, kupusa i rajčice.

Šalica zelene salate ima, vjerovali ili ne, pet kalorija, tako da je slobodno možete natrpati koliko god želite, a uz to ćete se napuniti folnom kiselinom, manganom i vitaminom B. Rikola po šalici ima samo četiri kalorije, ali zato ima vlakana, kalija i vitamina A, C i K. Ne zaboravite, antioksidansi iz rikole blokiraju apsorpciju toksina koji štete libidu ...

Kupus, ukusan i hrskav ima 22 kalorije po šalici, pa ćete njega staviti manje za okus, ali kombinirajte zeleni i crveni je oba imaju vitamina, vlakana i minerala uz fitonutrijente koji sprječavaju rak. Crveni kupus prepun je antocijanina i još cijeli niz prirodnih kemikalija koje pomažu u popravku stanica i sprječavaju rast stanica raka.

Na sve to dodajte jednu rajčicu, prosječno velika ima također 22 kalorije, a pune su izuzetno korisnog likopena, snažnog antioksidansa kojeg je teško pronaći u ostalim namirnicama i koji će vam zaštititi kožu od UV zračenja i sniziti loš kolesterol.

Zdjela puna ovakvih delicija imat će šezdesetak kalorija, a uz malo soli, maslinovog ulja i domaćeg octa dobit ćete sjajan obrok prepun zdravlja i energije.

Objavljeno: 3.5./Metro-portal

http://metro-portal.hr/hrana-koje-mozete-jesti-koliko-god-zelite/77914

 

Vezane vijesti

·         Što treba jesti nakon 40. godine

·         Zašto je najbolje prvo pojesti salatu

 

Uppt, preuzeto 03.05.2013./m.v.

Koja hrana vam daje, a koja uzima energiju

Objavljeno: Metro-portal/17.04.2013.

Ako napravite sami svoju energetsku pločicu od zobenih pahuljica, orašastih plodova, grožđica i meda, imat ćete uvijek pri ruci stabilan i dugotrajan izvor energije

nema prethodne stranicenema slijedece straniceGlad ne pita, pa često na brzaka nešto strpamo u usta i ne razmišljajući o tome što će to zapravo napraviti našem tijelu. Kako ima hrane koja nam daje energiju, ima i one koja nam je zapravo oduzima ili nam radi probleme.

Ako želite dobiti energije, jedite zdrave masnoće koje se mogu naći u maslinovom ulju, orašastim plodovima ili avokadu, jer one olakšavaju probavu i ne napuhuju nas. Naravno, bilo bi dobro ne pretjerivati, jer i najbolje stvari mogu štetiti u prevelikim količinama.

Integralna ili cjelovita hrana neka bude vaš drugi izbor, Namirnice koje su najmanje obrađene i najbliže prirodnom stanju dat će dugotrajnu i mirnu opskbu energijom, primjerice grah, mahunarke, cjelovite žitarice, voće i povrće. Takvu hranu možete koristiti i procesiranu, no pripazite na deklaraciju i birajte onu s najmanje sastojaka i dodataka. Kruh i tjestenine trebali bi biti od cjelovitih žitarica.

Uz prehranu važno je piti i dovoljno vode, uz svaki se obrok preporučuje 2.5 dl vode, a sjajna je ideja ljeti navaliti na voće puno vode za doručak, poput lubenice ili dinje.

Ako napravite sami svoju energetsku pločicu od zobenih pahuljica, orašastih plodova, grožđica i meda, imat ćete uvijek pri ruci stabilan i dugotrajan izvor energije.

No, ima i hrane koja nam jednostavno oduzima snagu, a najgora su umjetna sladila. Ona tijekom probave stvaraju niskokalorične šećerne alkohole poput sorbitola, manitola i popularnog xylitol koji uznemiruju želudac i stvaraju plinove. Ako su vam žvakaće gume drage, ograničite njihovu upotrebu.

Možda i najveće zlo je industrijski prerađena hrana koja daje trenutnu dozu energije, no jednako tako brzo prolazi u krv i naglo pada. Stoga, nemojte nikada jesti samo slatko, već kao desert nakon obroka u kojem je bilo bjelančevina i masnoća što će usporiti apsorpciju šećera i spriječiti nagle promjene razina šećera u krvi.

Pripazite na unos vode, jer dehidracijom pada volumen krvi i stanice organa i mišića dobivaju manje kisika, što vas čini umornima. Alkohol je poželjno izbjegavati navečer jer upravo dovodi do dehidracije, a takozvani energetski napici puni su šećera, kofeina i drugih sastojaka koji djeluju kao slatko - daju brzu navalu energije, no jednako brzo je i gubite.

Objavljeno: Metro-portal/17.04.2013.

http://metro-portal.hr/koja-hrana-vam-daje-a-koja-uzima-energiju/77616

Vezane vijesti

·         Pazite na etikete o organskom uzgoju

·         Zašto ne jedemo zdravu hranu

 

Uppt, preuzeto 03.05.2013./m.v.

Pretilost uzrokuje manjak vitamina D

Niske razine vitamina D mogu povećati rizik obolijevanja od srčanih bolesti i prerane smrti

 

U nedavnom izdanju časopisa PLoS Medicine objavljena je studija koja upozorava da pretilost može uzrokovati manjak vitamina D. Ova je studija, koju su proveli istraživači okupljeni u zajedničkoj suradnji pod imenom D-CarDia u okviru Britanske zaklade za srce (British Heart Foundation), prva povezala visok indeks tjelesne mase (BMI) s niskim razinama vitamina D. Studija je obuhvatila više od 42.000 ljudi iz 21 zemlje, a unutar nje istraživači su pokušali prepoznati sve genetske varijacije kojr bi mogle biti povezane s indeksom tjelesne mase i vitaminom D kako bi bili sigurni da nijedan drugi čimbenik nije utjecao na rezultate.

Visok indeks tjelesne mase povezan s niskim razinama vitamina D

Istraživači su otkrili da je povezanost između visokog indeksa tjelesne mase i niskih razina vitamina D svojstvena svim demografskim skupinama. Svako povećanje indeksa tjelesne mase za 10 posto uzrokovalo je padom razine vitamina D od 4,2 posto. „Pokazali smo da je povezanost između indeksa tjelesne mase i vitamina D prisutna kod svih bijelaca Sjeverne Amerike i Europe bez obzira na dob ili spol. Dokazali smo i da povećanje indeksa tjelesne mase dovodi do smanjenja vitamina D, a time i da pretilost predstavlja rizik za nedostatak vitamina D“, izjavili su autori, podsjećajući kako je vitamin D nužan za zdravlje kostiju i sprečavanje bolesti poput raka, dijabetesa i visokog krvnog tlaka.

Nedavno istraživanje provedeno na Sveučilištu u Kopenhagenu otkrilo je kako niske razine vitamina D mogu povećati rizik obolijevanja od srčanih bolesti i prerane smrti. „Naša studija ističe nužnost povećanja razine vitamina D kod pretilih osoba, kao i važnost praćenja i tretiranja nedostatka vitamina D kako bi se smanjili nepovoljni učinci pretilosti na zdravlje. Smanjenje pretilosti u populaciji trebalo bi dovesti i do smanjenja učestalosti nedostatka vitamina D“, izjavili su autori istraživanja.

Pretilost i niske razine vitamina D povezane su s rizikom od dijabetesa

Moguće je i da bi pretilost mogla utjecati, osim na smanjenje razine vitamina D, i na razvoj dijabetesa tipa II. Istraživači su otkrili da je rizik za razvoj inzulinske rezistencije veći kod osoba koje su i pretile i imaju nizak vitamin D, nego kod osoba kod kojih je samo jedan od tih dvaju čimbenika izražen. Shaum Kabadi i njegov tim sa Sveučilišta Dextrel otkrili su kako pretili ljudi s normalnom razinom vitamina D imaju čak 20 puta veći rizik za razvoj inzulinske rezistencije u usporedbi s ostatkom populacije. No, rizik kod pretilih ljudi s niskom razinom vitamina D veći je čak 32 puta.

 

 

Izvor: časopis PLoS Medicine

 

Uppt, preuzeto sa stranica 2.5.2013./m.v.