UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Tjelesna aktivnost

TRKAČKA POTKOLJENICA

U užem smislu, trkačka potkoljenica se odnosi na stanje koje se danas stručno naziva i „medijalni tibijalni stres sindrom“, ili skraćeno MTSS. On označava bol i patološki proces u donjoj trećini goljenice, sa njene unutarnje strane.

Opširnije:TRKAČKA POTKOLJENICA

UMJESTO NA GABLEC U TERETANU

Odlazak u teretanu tijekom pauze za ručak mogao bi remotivirati zaposlenike, pokazalo je novo istraživanje.

Istraživanje provedeno na britanskom sveučilištu „University of Bristol“, pokazalo je da su zaposlenici koji su koristili sprave za vježbanje koje su postavili njihovi poslodavci bili produktivniji, mogli su se duže koncentrirati, osjećali su se opuštenije, i bolje su pronalazili rješenja za mnoge probleme.

Na temelju tih rezultata, Jo Coulson, jedna od istraživačica sa katedre za vježbanje, prehranu i zdravlje spomenutog sveučilišta, rekla je kako bi poslodavci trebali razmisliti o tome da potiču svoje zaposlenike na vježbanje tokom radnog dana, kako bi dobili bolju produktivnost.

„Već je dobro poznato kako se redovitom vježbanju može zahvaliti za niz pozitivnih učinaka na fizičko i psihičko zdravlje,“ komentirala je gospođa Coulson.

„Ako ljudi uspiju uklopiti aktivan odmor u svoj radni dan, mogli bi iskusiti dodatni bonus tako što će se cijeli dan osjećati mnogo produktivnije,“ dodala je.

Neke od spomenutih mogućnosti za poslodavce su postavljanje stalaka za parkiranje bicikla, kako bi zaposlenici na posao mogli dolaziti biciklom, ili organiziranje grupe za šetnju tijekom pauze za ručak.

Za MojDoktor:
Lovro Lamot, dr.med.
Preuzeto sa portala www.mojdoktor.hr 23.12.08.

Više o vježbanju:

http://images.google.hr/imgres?imgurl=http://www.fitness.com.hr/images/clanci/sklekovi-drzanje.jpg&imgrefurl=http://www.fitness.com.hr/vjezbe/savjeti-za-vjezbanje/5-stvari-ne-biste-trebali-raditi.aspx&usg=__sJfsURIWBmJO0LGeoPrh63hFMg4=&h=280&w=420&sz=25&hl=hr&start=8&tbnid=7r7klXOGzqG2DM:&tbnh=83&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dako%2Bste%2Bumorni%26gbv%3D2%26hl%3Dhr%26sa%3DG

ZAPOSLENI HRVATI PREMALO SE KREĆU

 Većina zaposlenih Hrvata radi na mjestima koja od njih zahtijevaju neznatnu fizičku aktivnost. Neaktivno uglavnom provode i svoje slobodno vrijeme, pa su tako dnevno fizički aktivni manje od dva sata i generalno nezadovoljni količinom kretanja, pokazuje istraživanje portala Posao.hr.

Opširnije:ZAPOSLENI HRVATI PREMALO SE KREĆU

TJELOVJEŽBA I METABOLIZAM MASTI

Objavljeno na portalu www.plivazdravlje.hr/ 07.10.2008.

TJELOVJEŽBA I METABOLIZAM MASTI

Već i kratka tjelovježba može kod pretilih osoba ubrzati metabolizam masti, objavili su američki znanstvenici s University of Michigan. 

Riječ je o dokazu kako tjelovježba može imati izražen pozitivan utjecaj na zdravlje pojedinca, bez obzira na to dovodi li do gubitka suvišnih kilograma, kažu istraživači.

Brže sagorijevanje masti dovodi smanjenja rezistencije na inzulin te smanjuje izglede za razvoj dijabetesa tipa 2.  Prema rezultatima studije, za ovakav pozitivan utjecaj na metabolizam je dovoljno vježbati 90 minuta 

Objavljeno: 02.08.2008.

TJELOVJEŽBA U KONTROLI TJELESNE MASE 

Žene koje žele izgubiti kilograme i zadržati željenu tjelesnu masu bi trebale vježbati barem sat vremena dnevno, najmanje 5 dana tjedno, kažu američki znanstvenici. Istraživanje provedeno na University of Pittsburgh je pokazalo da je 55-minutni režim svakodnevne tjelovježbe minimum nužan za održavanje postignutog smanjenja od 10% tjelesne mase 

Šestomjesečna studija je provedena uz sudjelovanje 200 ispitanica koje su dnevno unosile između 1200 i 1500 kalorija, a rezultate je objavio stručni časopis Archives of Internal Medicine.  Istraživači dodaju kako su njihovi rezultati potvrda da 30 minuta fizičke aktivnosti dnevno, koliko se najčešće preporučuje, nije dovoljno za smanjenje tjelesne mase.  

Vezani tekstovi: arhiva Udruge (Savjeti/Tjelesna aktivnost) 

TJELOVJEŽBA I METABOLIZAM MASTI; 

KAKO POTAKNUTI TIJELO NA BOLJE SAGORIJEVANJE MASNOG TKIVA??

OBROK PRIJE TJELOVJEŽBE UTJEČE NA SAGORIJEVANJE MASTI; 

KOLIKO TROŠIMO KALORIJA ZA JEDAN SAT NEKOG RADA:

Opširnije:KOLIKO TROŠIMO KALORIJA ZA JEDAN SAT NEKOG RADA: