UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE
ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION
Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.
Aktivnosti
8. RUJNA - SVJETSKI DAN PISMENOSTI
- Detalji
- Kategorija: Zdravstvena kultura
- Objavljeno Petak, 03 Rujan 2010 13:55
- Hitovi: 5832
International Literacy Day
Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) UNESCO-ova je inicijativa, čiji je cilj svake godine podsjetiti međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Ideja o održavanju ovog dana pojavila se u rujnu 1965. g. u Teheranu, na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja o iskorjenjivanju nepismenosti. Na konferenciji je predstavljena inicijativa za proglašavanjem jednog dana u godini Međunarodnim danom pismenosti, kako bi se na taj dan slavilo, ali i upozoravalo na važnost pismenosti na međunarodnoj razini. Kao dan obilježavanja odabran je 8. rujna, a UNESCO je s obilježavanjem Međunarodnog dana pismenosti započeo već 1966. godine.
Ujedno je ova tema i dio UNESCO-vog Desetljeća pismenosti koje traje od 2003. do 2012. godine, a unutar kojega je 2009. i 2010. godina posvećena upravo snazi pismenosti.Vijeće Europe je 2005. godinu proglasio godinom obrazovanja u građanstvu, a Europska unija svoje politike cjeloživotnog učenja uvijek formulira na način da je aktivno građanstvo postavljeno kao neizostavan element – pri čemu se ono javlja kao ključno sredstvo za ostvarenje strateških ciljeva Europske unije, ali i kao cilj vrijedan za sebe (Memorandum o cjeloživotnom učenju, 2000., Akcijski plan: Uvijek je dobro vrijeme za učenje, 2007., i drugi).
Oko 82% svjetske populacije je pismeno.
U Hrvatskoj pismeni čine 98.7% stanovništva, što je svrstava na 48. mjesto od 179 državama s izrađenom tom statistikom (ukupno je 196 država na svijetu).
Najveća stopa pismenosti iznosi 100% u Gruziji.
Najnepismeniji su stanovnici Burkine Faso, sa samo 23.6% pismenih ljudi.
S druge strane, europski okvir ključnih kompetencija, uz sedam ostalih, uključuje i „socijalne i građanske kompetencije“ koje bi trebale uključivati znanje o socijalnim i političkim koncepcijama te strukturama (demokracija, pravda, jednakost, građanstvo i građanska prava) i sposobnosti potrebne za uključivanje u aktivno i demokratsko sudjelovanje.
U posljednje vrijeme sve više jača svijest o povezanosti informatičke pismenosti i aktivnoga građanstva – pokazuje se da nepoznavanje ove vrste pismenosti može, zbog uskraćivanja pristupa važnim informacijama dostupnima samo u digitalnom obliku, negativno utjecati na aktivno građanstvo.
http://www.culturenet.hr/default.aspx?id=27258
Uppt, 03.09.2010./m.v.