UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Zdravlje

Prijavite nus pojave pojedinih lijekova

Klikni aplikaciju i prijavi nuspojave pojedinog lijeka!
U Hrvatskoj postoji sistem prijava nuspojava Hrvatskoj agenciji za lijekove i medicinske proizvode (HALMED). Od prije nekoliko dana (sredinom kolovoza) Hrvatska je agencija, prva u Europi, aktivirala aplikaciju "Uppsala" monitoring centra za nadzor nuspojava lijekova i za pacijente. Aplikacija je dosputna na stranici Agencije i to u ribrici "za pacijente". Sve o tome pročitajte u tekstu objavljenom u Jutarnjem listu, 23. kolovoza o.g.
Također u istom tekstu preporučujemo pročitajte vrlo važno upozorenje o povezanosti lijekova i vrućina.
 

http://www.jutarnji.hr/klikni-aplikaciju-i-prijavi-nuspojave-pojedinog-lijeka--/1049238/

Uppt, 02.09.2012./m.v.

Magnezijem protiv migrene

Napadi migrene su obično ozbiljni i jaki, tipični su po tome što obično zahvaćaju jednu polovicu glave te se mogu predvidjeti zbog neuroloških simptoma kao što su vizualni poremećaji. Kod nekih ljudi migrene mogu biti česte i ekstremno neugodne. Dobra je vijest da neke prirodne strategije mogu efektivno pomoći u smanjivanju frekvencije i jakosti napada migrene.

Jedan od standardnih prilaza problemu migrene je da se uzme u obzir postoji li hrana koja bi mogla biti pokretač migrene. Klasični okidači migrene – o kojima se uči na medicinskim fakultetima – su: sirevi, čokolada, kava i crno vino. U biti, u praksi se pokazalo da su najčešći pokretači za migrene i glavobolje – ŽITARICE.

U razgovoru s osobama koje pate od celijakije (izrazite osjetljivosti na gluten) saznalo se da je glavobolja najjači simptom (jedenja glutena).

Druga praktična strategija za borbu protiv migrena je korištenje magnezija. Znanstvene studije su pokazale da je nedostatak magnezija češći u tijelima ljudi koji pate od migrena nego li kod onih koji nemaju migrene. Također postoji nekoliko razloga zbog čega nedostatak magnezija može stvoriti napad migrene, na primjer; nedostatak magnezija može uzrokovati stiskanje krvnih žila (uzimanje magnezija omogućava normaliziranje krvnih sudova i pravilan rad mišića koje okružuju krvne žile). Smatra se kako grčenje i sužavanje krvnih žila oko mozga uzrokuje migrenske napade. Uzimanjem magnezija smanjujemo negativne promjene na žilama te također pridonosimo smanjenju migrenskih napada.

Nedavno je u žurnalu Neural Transmission objavljen tekst u kojem su dva liječnika – s posebnim interesom prema istraživanju glavobolja – stvorila magnezijsku terapiju za sve osobe koji imaju migrene. Oni su dokazali poveznicu između nedostatka magnezija i migrena zajedno s otkrivanjem brojnih faktora rizika koji nastaju zbog smanjenog korištenja magnezija i/ili oslabljenog apsorbiranja, pojačanog rada bubrega i stresa (sve to smanjuje magnezij u tijelu). Oni su također naveli različite razloge zašto bi upravo ljudi koji pate od migrena morali redovito uzimati magnezij. No ipak u drugim studijama rezultati nisu bili istovjetni.

Ako rezultati nisu istovjetni, zašto bi svi trebali uzimati magnezij? Autori studije su naveli da se u prijašnjim studijama o efektnosti magnezija nije obraćala pažnja, imaju li ispitanici nedostatak magnezija, te da su zbog toga rezultati bili različiti, ljudi kojima se davao magnezij, a nisu imali njegov nedostatak, nisu imali nikakvih promjena.

Zašto se onda ne bi ljudi testirali imaju li potrebu za magnezijem?

Na to su autori studije rekli da konvencionalna testovi za izračunavanje količine magnezija u krvi nisu precizni. U krvnom serumu (vodenoj komponenti krvi) se nalazi jako mala količina magnezija. Većina magnezija se nalazi u našim kostima i unutar stanica. Zbog toga testiranje količine magnezija preko kontrole krvi ne daje točne podatke.

To je navelo vodeće autore studije da zauzmu stav kako magnezij treba davati svim osobama koje pate od migrena, naročito ako se uzme da su preparati s ovim mineralom relativno jeftini i sigurni za konzumaciju te ih ima u dovoljnoj količini na tržištu. To je, u stvari način, koji se uvelike primjenjuje za sprečavanje i smanjenje migrena i najbolje ga je koristiti s profesionalnom podrškom.

Najbolje je konzumirati magnezij citrat (Ili magnezijevo mlijeko pomiješano s prirodnim ekstraktom voća koje u sebi sadrži velike količine vitamina C, kao na primjer borovnica, ribizla, grožđa, itd. Op. Ur.) i dnevna doza bi trebala biti oko 300-400 miligrama, ako je u pitanju čisti magnezij, to jest 1750-2350 miligrama magnezijevog citrata na dan.

Reference: 1. Maukop A, et al. Why all migraine patients should be treated with magnesium. J Neural Transm 2012 May;119(5):575-9

Objavljeno Matrix World

Za Uppt tekst pripremio Mladen iz Zenice, srpanj 2012.

Kako na prirodan način pobijediti migrenu?

Loše navike

Hrvati peti u Europi po pretilosti, a uvjereni da žive zdravo

Iako u Hrvatskoj ima 18 % pretilih osoba, a čak trećina ima problema s prekomjernom težinom, većina i dalje smatra da živi zdravo i da sasvim dovoljno brine o vlastitom zdravlju, pokazali su rezultati istraživanja koje je provedeno u sklopu javnozdravstvene kampanje Zapitaj se za zdravlje!

Čak 59 posto ispitanih, starijih od 30 godina, ustvrdilo je da su napori koje ulažu u održavanje vlastitog zdravlja dovoljni. Pri tome samo 40 posto ispitanih pazi na prehranu, a samo se polovica redovito bavi tjelesnom aktivnošću, pokazalo je istraživanje koje je proveo GfK - Centar za istraživanje tržišta.

„Pomalo je kontradiktorna činjenica da je većina Hrvata zadovoljna onime što poduzima za svoje zdravlje, a konkretni zdravstveni podaci nam pokazuju nešto sasvim drugo. Oko polovice Hrvata ima prekomjernu težinu, a po pretilosti smo čak peti u Europi, svaka treća odrasla osoba je pušač, a svaka druga osoba u Hrvatskoj umire od bolesti srca i krvnih žila. Sve se to može povezati upravo s nezdravim navikama.

Rezultati ovog istraživanja zato nas dodatno učvršćuju u uvjerenju da pojedince u Hrvatskoj treba potaknuti da se zapitaju za svoje zdravlje i zdravlje svoje obitelji kao i da razmisle čine li doista dovoljno na tome da zdravlje očuvaju ili unaprijede“, izjavila je Sonja Katanec, predsjednica Udruge CASI.

Istraživanje o zdravstvenim navikama u Hrvatskoj je dio kampanje Zapitaj se za zdravlje -  koju je ove godine prvi put organizirala Udruga CASI. Njome se pojedince u Hrvatskoj nastoji osvijestiti da je zdravlje dobrim dijelom njihova vlastita odgovornost te da se uz zdrave odluke i odustajanje od loših navika može značajno unaprijediti.

Sve što znate o zdravoj prehrani je krivo!

'Očigledno je da su pojedinci u Hrvatskoj zainteresirani za vlastito zdravlje, no još nisu dovoljno osviješteni što to ustvari znači. Koja je to normalna tjelesna težina, što znači zdrava prehrana, što znači tjelesna aktivnost i odgovorna prevencija? Koji su stvarni rizici od štetnih životnih navika? Razina edukacije i odgovornosti pojedinca spram vlastita zdravlja zadaća su svakog od nas i cjelokupnog zdravstvenog sustava', ističe Sonja Katanec.

Svoje konkretne zdrave odluke već je donijelo više od stotinu Zagrepčana te su ih i upisali na
Zid zdravih odluka
koji je 15. lipnja bio postavljen na zagrebačkom Zrinjevcu.

Ljekarnici u akciji

Posebnost ove javnozdravstvene kampanje je to da su se u nju aktivno uključili i ljekarnici. Rezultati istraživanja pokazuju i da je stručnost ljekarnika trenutačno nedovoljno iskorištena kad je riječ o liječenju blažih bolesti poput prehlade, glavobolje, probavnih poteškoća, alergija, manjih ozljeda i sl. Čak 90 posto pacijenata želi savjet svog ljekarnika, a uslugom i dobivenim savjetom je zadovoljno čak 95 posto ispitanih. Prosječna ocjena kojom su ocijenili ljekarnike te savjete koje dobiju u svojoj ljekarni je 4,95.

Vezani tekstovi:

·         Kako vas prijatelji mogu učiniti debljima? (19.07.2012)

·         Kako nas prijatelji debljaju (11.07.2012)

Uppt, preuzeto 19.07.2012./m.v.

Odnos obima struka i visine bolji od indeksa telesne mase

Objavljeno:

http://www.stetoskop.info/Odnos-obima-struka-i-visine-bolji-od-indeksa-telesne-mase-4836-s5-content.htm

Odnos obima struka i visine bolji je indikator bolesti srca i dijabetesa nego indeks telesne mase (BMI), prema novom istraživanju koje je nedavno predstavljeno na jednom naučnom skupu.

Vođa studije dr Margaret Ešvel (Margaret Ashwell), nezavisni konsultant i bivši naučni direktor Britanske fondacije za nutricionizam, predstavila je rezultate na 19. Kongresu o gojaznosti u francuskom gradu Lionu 12. maja.

Održavanje obima struka ispod polovine visine može da pomogne u porastu očekivane dužine života za sve ljude na svetu, rekla je Ešvelova, a prenosi list Telegraph. Tako muškarac koji je visok 183cm treba da ima obim struka manji od 91cm, dok žena visoka 163cm treba da ima obim struka manji od 81cm.

Ešvelova je izjavila da ovo merenje treba da služi kao sredstvo za praćenje. Ideja da se koristi odnos obima struka i visine da bi se predvideo rizik od kardiometaboličkih bolesti nije nova, ali postaje sve aktuelnija s obzirom da nove studije sve više potvrđuju njen značaj.

Na ovom skupu Ešvelova je predstavila rezultate studije u kojoj je analizirano zdravlje 300.000 ljudi i otkriveno da odnos obima struka i visine bolje predviđa
visok krvni pritisak, srčani i moždani udar nego indeks telesne mase.

Indeks telesne mase se standardno koristi za utvrđivanje gojaznosti. Taj indeks odražava odnos telesne težine osobe u kilogramima i kvadrata visine u metrima. Međutim, on ne uzima u obzir raspoređivanje masti u organizmu.

Abdominalne masne naslage negativnije utiču na organe kao što su srce, jetra i bubrezi nego masne naslage na bokovima i zadnjici u smislu kardiometaboličkog rizika. Prošle godine Ešvelova je bila koautorka rada o sve većoj važnosti korišćenja odnosa obima struka i visine za procenu kardiometaboličkog rizika i apelovala na naučnike da koriste konzistentnu terminologiju za istraživanje ovog odnosa kako bi mogao lako da se koristi u literaturi.

Prednost odnosa obima struka i visine leži u jednostavnosti poruke važne za zdravlje koja glasi - održavajte obim struka ispod polovine visine. Ovo je mnogo lakše zapamtiti nego indeks telesne mase, gde ne samo treba da računate odnos svoje telesne težine u
kilogramima i kvadrat visine u metrima, već takođe treba da zapamtite koji raspon ovog odnosa podrazumeva zdravu osobu.

Da biste precizno izmerili obim struka, treba da ga merite na polovini između poslednjeg rebra i vrha ilijačne kosti (vrha karlične kosti na kuku), kao što preporučuje Svetska zdravstvena organizacija, kaže Ešvelova.

Neke dijete kao formule za mršavljenje mogu biti izuzetno štetne za organizam. Nije preporučljivo korišćenje ni jedne vrste dijeta bez prethodne konsultacije sa lekarom. Dijete prenosimo sa najboljom namerom pa nismo odgovorni za neuspeh iste, njenu moguću štetnost po zdravlje kao ni druge posledice koje njena primena može izazvati. Sprovođenje ovih dijeta preuzimate na vlastitu odgovornost.

Napomena Udruge: u dijagnosticiranju prekomjerne tjelesne težine ili pretilosti najbolji rezultati se postižu kombinacijom svih metoda mjerenja (BMI, odnos struka i bokova, mjerenje masnog tkiva kaliperom) te primarne dijagnostike kotrolom krvi (šećer i masnoće) te provjerom tlaka. Svi rezultati koji se dobiju najbolji su pokazatelj pretiloj osobi, ali i liječniku ka daljnjoj primjeni adekvatnog liječenja.

 

Uppt, lipanj, 2012./m.v.