UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Prehrana

Gastro preporuke za prosinac

Gastro preporuke u prosincu

Za mjesec prosinac odlučilo smo ostaviti vama slobodno na volju da sa naših stranica web recepata izaberete ono što je vama najdraže. Sve preporuke vezali smo za dosadašnje radionice kuhanja, iz kojih vam nudimo pregršt zanimljivih i zdravih recepata i gastro ponuda naših  voditeljica radionica!

Za namirnice mjeseca izabrali smo: BADEM i ROGAČ!

 

 

Radionice kuhanja;

Radionica kuhanja 15.12.2011. – Deserti;

Recepti /Salate, Glavna jela, Predjela, Juhe, Pića i napitci;

 

 

 

Uppt, prosinac, 2015.

 

Preporuke za prosinac: Prehrana i zdravlje

Preporuke – Prehrana i zdravlje

Problemi s probavom česti su u ovo doba godine. Više je razloga  tome, a npr. to su: prejedanje, teška, začinjena, masna i slatka hrana, žestoka pića, slatki napitci, stres i žurba itd. Sve su ovo razlozi za koji najčešće stvaraju probavne smetnje (žgaravice, bolovi u želucu, osjećaj težine, loša probava, kiselina, nadimanje), a čiji simptomi ne štete samo našem izgledu već izazivaju loše raspoloženje, tromost i osjećaj umora. Sve to može uzrokovati vrlo ozbiljne zdravstvene probleme ili pogoršati već postojeće.

Odlučivši da je na prvom mjestu zdravlje, jer svi znamo posljedice prejedanja kao što su bolovi u želucu, osjećaj težine, loša probava, kiselina, nadimanje, tromost, osjećaj umora – umanjit ćemo moguću štetu pridržavajući se

„10 pravila Udruge kako prevladati blagdansko obilje i ostati zdrav"!

 

 

 

Prehrana:

Što se jede za Božić?

Mirisi i okusi blagdanskog stola;

Hrana za dobro raspoloženje;

Zdrava blagdanska trpeza;

 

 

 

 

Zdravlje:

Blagdani i probava;

Prehrana prema zdravstvenim tegobama;

Tegobe i liječenje;

Gastritis;

Pravilna prehrana kod žgaravice;

Konstipacija;

Kada ne (uzimati) laksative;

Žućni kamenci;

Nekoliko zgodnih savjeta za zdravlje;

15 stvari koje morate znati o jetri;

 

Uppt, 16.12.2012./Up Dated, prosinac 2015.

Oslobodite se ovisnosti o slatkom!

Odbiti slasticu može predstavljati pravi izazov, ali postoji dovoljno razloga da ga prevladate

Izjavu ˝Ja sam ovisan/a o slatkom˝ nitko ne doživljava previše ozbiljno. Pored svih ostalih ovisnosti, ona o slatkišima se čini u potpunosti bezazleno. Međutim, preveliki unos šećera može ozbiljno naštetiti zdravlju i dovesti do razvoja brojnih bolesti. Reći ˝ne˝ slatkišima ponekad može predstavljati pravi izazov. Međutim, ˝la dolce vita˝ se ne postiže prekomjernim količinama slatkog već umjerenošću.

Vjerojatno ni najvećim ljubiteljima slatkog nije do kraja jasno zašto imaju toliku glad za šećerom. Pravi odgovor krije se u našoj biologiji. Zanimljivo istraživanje provedeno na štakorima pokazalo je da oni između zaslađene vode i kokaina u svakoj prilici odabiru - zaslađenu vodu!

Kad se radi o šećeru nije bitno čak ni to je li prirodan poput fruktoze ili u potpunosti umjetno proizveden. Čak i kad su znanstvenici povećali dozu ponuđenog kokaina, štakori su i dalje davali prednost šećeru.

Iz toga možemo samo zaključiti to da smo preosjetljivi na šećer. Kad su receptori za slatko u našem mozgu stimulirani hranom koja obiluje šećerom - taj osjećaj najčešće prevlada našu mogućnost samokontrole.

Iz ove perspektive se čini da smo u potpunosti bespomoćni kad se radi o prevladavanju želje za slatkim. Međutim pravom strategijom možete s lakoćom nadići čak i taj prirodni nagon za uzimanjem slatkog.

1. Tijekom cijelog dana unosite dovoljno hrane s niskim udjelom šećera

Kad ne pojedemo dovoljno hrane s niskim udjelom šećera tijekom dana, naše tijelo po svojoj prirodi vapi za kalorijama. Tada je najčešći odabir - zaslađena hrana. Sigurno ste svi više puta osjetili neodoljivi poriv za uzimanjem slatkog u poslijepodnevnim satima. Poslije napornog dana na poslu najlakše je okrenuti se raznim grickalicama i slatkišima.

Kako biste to izbjegli trebate pripaziti na nekoliko stvari. Nipošto nemojte preskočiti doručak. Pošteno se najedite za vrijeme ručka. U obrocima kombinirajte različite namirnice; dovoljno voća i povrća, cjelovite žitarice te neko lagano meso ili ribu. Pravilna i raznolika prehrana uvelike će smanjiti vašu potrebu za unosom slatkog. Preduhitrite želju za slatkim zdravim smoothie-jem od povrća.


2. Hidrirajte se

Želja za slatkim može porasti ako ste u dehidriranom stanju. Kad osjetite potrebu za slatkim prvo popijte par čaša vode. Dobra navika za vaše zdravlje je i da počnete dan čašom vode i smoothie-jem za doručak. Tako ćete hidrirati svoj organizam, opskrbiti ga lako probavljivim nutrijentima i priskrbiti dovoljno energije za početak dana.


3. Jedite voće i počnite koristiti steviu i agavin sirup

Kad poželite pojesti nešto slatko, pojedite voćku ili koristite steviu. Stevia je biljka čiji su listovi prepuni glikozida koji su čak do 300 puta slađi od samog šećera. Stevija se preporučuje i dijabetičarima, a njome možete zasladiti čaj, smoothie ili desert. Obećajte sami sebi da ćete jesti samo voće i koristiti steviu tijekom 2 tjedna kad god pomislite na slatko.


4. Jedite zakiseljenu i fermentiranu hranu

Ovaj trik se bazira na principu ˝klin se klinom izbija.˝ Kad god pomislite na slatko pojedite nešto kiselo ili fermentirano - primjerice kiselo zelje ili krastavac. Takva hrana je puna probiotika i nutrijenata te lako može presjeći potrebu za slatkim.


5. Svakodnevno uzimanje probiotika

Kad se ravnoteža naše crijevne flore izbaci iz ravnoteže - to može uzrokovati želju za slatkim. Probiotici to mogu spriječiti te dovesti našu crijevnu floru natrag u red. Potrebno je dnevno unijeti oko 15 milijardi aktivnih bakterija. Time će dobre bakterije s lakoćom nadvladati one loše, a potreba za slatkim biti će uvelike oslabljena.


6. Glutamin

Glutamin je aminokiselina, dodatak prehrani, koji će „prevariti“ vaš mozak kako su potrebe za glukozom zadovoljene. Uzima se dva puta dnevno po 500 mg.


Zapamtite, naše tijelo je po prirodi preosjetljivo na šećer. Tu činjenicu ne možemo niti trebamo pobijediti. Moramo naučiti živjeti s tom spoznajom. Korištenjem ovih strategija u svakodnevnom životu lakše ćete prebroditi šećernu krizu te tako ušutkati zvijer u vama koja vrišti:˝ŽELIM SLATKO!!!˝



Naturala.hr/Ovo je opis

Objavljeno,  30.08.2012./Autor: Josipa Kovač

http://www.naturala.hr/oslobodite-se-ovisnosti-o-slatkom/1232/

Uppt, preuzeto, studeni 2012./m.v.

Koje su idealne kombinacije hrane

Savršenstvo okusa

Ako spojite zdrave i ukusne namirnice, dobit ćete božanstven objed na kojemu će vam biti zahvalno nepce, ali i cijeli organizam.

Mnogi često zaziru od zdrave hrane jer smatraju da nije ukusna. No to je zabluda. Zdrava hrana itekako može biti ukusna ako je znate pripremiti i dobro kombinirati. Najveća tajna krije se upravo u kombinacijama. Što se slaže i koje namirnice zajednički tvore najbolje okuse? Američki stručnjak za hranu dr. David Jacobs složio je popis namirnica koje u tandemu oduševljavaju nepce, ali i cjelokupni organizam.

Rajčica i avokado

Jedno je istraživanje pokazalo da zdrave sastojke iz rajčice tijelo najbolje upija kada dolaze u kombinaciji s malo masnoće i to one zdrave. Upravo takvu masnoću sadrži avokado koji dakako ima i niz drugih zdravih sastojaka. Cijela priča zvučat će još bolje ako vam kažemo da se okusi rajčice i avokada savršeno poklapaju. Dakle, osim što je ukusna, kombinacija rajčice i avokada iznimno je i zdrava.

Ružmarin i meso s roštilja
Meso s roštilja vrlo je ukusno, ali može biti opasno ako je prejako pečeno. Kako biste neutralizirali eventualne štetne posljedice, u meso dodajte ružmarin. Ta namirnica sadržava antioksidanse koji sprječavaju aktivaciju štetnih sastojaka tijekom procesa pečenja. S ružmarinom ne treba pretjerivati, jer biste mogli narušiti okus. Dovoljno je samo malo pa da kombinacija bude savršeno ukusna i zdrava.

 

Žitarice i sok od naranče
Savršen doručak je onaj koji se sastoji od cjelovitih žitarica i svježe cijeđenog soka od naranče. Ako tako izgleda vaš prvi obrok

 

Špinat je idealan u kombinaciji s limunom

u danu, onda ste na pravome putu. Naime, cjelovite žitarice u kombinaciji s vitaminom C iz soka pridonose stabilizaciji kolesterola i održavaju arterije čistima.

Špinat i limun

Možda već i sami znate da se špinat izvrsno slaže s limunom – bilo da je riječ o svježem špinatu na salatu ili kuhanome. Osim što godi nepcu, ta kombinacije je i iznimno zdrava. Naime, povrće koje sadržava dosta željeza poput špinata, tijelo puno lakše apsorbira ako se konzumira s vitaminom C. Uza sve to, ova kombinacija učinit će da budete puni energije, a i imunitet će vam biti jači.

Jabuke i grožđe

Voćna salata uvijek je ukusan i zdrav izbor, a najbolja kombinacija je ona koja sadržava jabuke i grožđe. I jabuke i grožđe obiluju zdravim sastojcima koji će spriječiti rizik od raznih bolesti, uključujući i karcinoma. Usto, kombinacija jabuka i grožđa vrlo je ukusna za jesti i može biti sjajan desert.

Češnjak i riba

Želite da vam srce dugo bude zdravo? Redovito jedite češnjak i ribu. Svaka od ovih namirnica zasebno je supernamirnica, a kad dolaze zajedno onda, možemo reći da je riječ o ubojitoj kombinaciji koja će pridonijeti dobrom zdravlju tijela, a posebno srca i krvnih žila. Također, ova kombinacija jamči i dugovječnost.

 

Objavljeno: T-portal/14.09.2012.

 

http://www.tportal.hr/lifestyle/zdravlje/214409/otkrivamo-koje-su-idealne-kombinacije-hrane.html

 

 

Uppt, preuzeto, studeni 2012./m.v.

 

 

 

 

Vezane vijesti

·         Devet jako dobrih razloga zašto trebate jesti rajčice (07.09.2012)

·         Sedam namirnica koje morate imati na jelovniku (05.09.2012)

·         Kako jesti ugljikohidrate i ne udebljati se (20.07.2012)

 

Što učiniti ako kupite pokvarenu hranu?

NEISPRAVNA ROBA

Unatrag dva mjeseca, s polica trgovina povučeno je čak pet zdravstveno neispravnih proizvoda – krajem kolovoza dva nutricionistička dodatka prehrani, zatim, krajem rujna, kontaminirana dječja žitna kašica, u listopadu pak prvo lisnata tijesta s nedozvoljenim aditivima te, prije nekoliko dana, konzervirana tuna s prevelikim, nedozvoljenim količinama histamina, koji može uzrokovati velike probleme alergičnima na histamin, odnosno djeci i trudnicama općenito.

 

Sve obavijesti o zdravstveno neispravnoj hrani u Hrvatskoj potrošačima se šalju preko Ministarstva poljoprivrede, koje ih objavljuje na svojoj internetskoj stranici, kao što, u slučaju predmeta opće uporabe, dakle igračaka, odjeće i obuće, kućnih aparata, alata, strojeva i slično, obavijesti o opasnim, neispravnim proizvodima, obavijesti na svojim stranicama objavljuje Državni inspektorat, piše Novi list

Drugog načina obavješćivanja, osim ako se proizvođaču/uvozniku ne naloži, što je rijetkost, i objava informacije o povlačenju u medijima – nema, što znači da potrošači informaciju mogu dobiti ili na, ruku na srce, malo posjećenim internet stranicama navedenih institucija, ili preko medija, koji na te stranice 'zaviruju' češće, da bi o povučenim proizvodima izvijestili javnost.

Koja su pak prava potrošača nakon što obavijest do njih dođe? Apsolutno je pravo svakog kupca koji je takav, neispravan proizvod kupio, da s priloženim računom od proizvođača, odnosno trgovca zatraži povrat novca, odgovara Ilija Rkman iz društva Potrošač.

Dakle, svi koji su kupili sporne dječje žitarice, lisnata tijesta, dodatke prehrani, bilo što naknadno povučeno iz prodaje, imaju pravo na povrat novca. Ukoliko im trgovac slučajno odbije vratiti novac, potrošač od njega treba zatražiti pisano očitovanje, i slučaj prijaviti Državnom inspektoratu.

'Ukoliko je pak zdravstveno neispravan proizvod već konzumiran, i dođe do određenih posljedica, poput alergijske reakcije, proljeva, povraćanja ili slično, potrošač će medicinsku dokumentaciju, nalaz hitne pomoći ili svoga liječnika, uz ambalažu ili, još bolje, dio sadržaja u ambalaži, poslati sanitarnoj inspekciji, a ona zatim, po službenoj dužnosti, obavijestiti proizvođača i dalje postupati kako joj dužnost nalaže.

U svakom slučaju, potrošač koji je zbog konzumiranja bilo kakvog, pa tako i već povučenog proizvoda, imao zdravstvenih problema, ima pravo na naknadu štete, kao i na naknadu svih ostalih troškova i gubitaka, poput smanjenih prihoda zbog bolovanja i slično', kaže Rkman.

'U Hrvatskoj, kažu podaci, čak 33 posto populacije pati od alergija. Ti građani moraju pažljivo čitati deklaracije na proizvodima i, kako druge nema, pratiti obavijesti na stranicama Ministarstva poljoprivrede, odnosno, svi, na stranicama Državnog inspektorata ako je slučaj o predmetima opće uporabe', zaključuje Rkman.

Objavljeno: Novi list, T-portal, 29.10.2012.

http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/222950/Kupac-ima-pravo-na-povrat-novca-ali-i-naknadu-stete.html

Uppt, preuzeto, studeni 2012./m.v.