UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Tjelesna aktivnost

Rekreacija za djecu i mlade u invalidskim kolicima

DSR Mali sportasi 

Novi Projekt Malih športaša  

Udruga za prevenciju prekomjerne težine podupire i daje punu podršku u realizaciji  i ostvarivanju ovog hvalevrijednog Projekta, te molimo naše posjetitelj web stranica da ovu obavijest proslijede dalje putem svojih web stranica i facebooka! 

 

Bavljenje sportom čovjeku pomaže u očuvanju i unapređenju zdravlja te otklanja negativne utjecaje koje donosi suvremeni način života. Stoga je svakoj osobi potrebna primjerena tjelesna aktivnost kako bi mogla funkcionirati kao zdrava jedinka.  Ove pretpostavke ne odnose se samo na djecu bez invaliditeta već i na djecu i mlade s invaliditetom.   Uključivanje djece i mladih s invaliditetom u sportsku rekreaciju, a samim time i bavljenje sportskom rekreacijom omogućuje im da aktiviraju i potenciraju svoje talente i mogućnosti, pomaže im kao oblik psihičke terapije, potpune socijalizacije u društvu, izjednačavanje s ostalima u raznim vještinama. Isto tako valja napomenuti da bavljenje sportskom rekreacijom poboljšava funkcionalne i motoričke sposobnosti, rad srčano-žilnog sustava, te služi u prevenciji raznih bolesti i ozljeda. 

Polaznici programa: 

Djeca i mladi s tjelesnim invaliditetom koji imaju očuvanu funkciju ramenog pojasa i gornjih ekstremiteta: 

- osobe sa ozljedom leđne moždine;

- oboljenja leđne moždine;

- osobe s amputacijama donjih ekstremiteta koji kineziološku aktivnost obavljaju u invalidskim kolicima; 

Program: 

2 puta 45 min tjedno;

Dob:  7 – 18 godina;

Lokacija: Trnjanska cesta 99, iza poliklinike Sunce. 

 

Program obuhvaća sportsku rekreaciju polaznika uz primjenu elemenata koji su prilagođeni populaciji u invalidskim kolicama iz sportova kao što su košarka, nogomet, odbojka, ragbi, kuglanje, tenis, atletika, ples, baseball, ultimate frizbi, stolni tenis.

Uz navedeno u program su uključene razne kineziološke igre.  

Za sve detalje o Programu možete se informirati kod gdina. Branka Radičevića, mag.cin.

Mob. 091 586 0367 ; e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite." target="_blank">Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Adresa: DSR Mali sportasi, Karasicka 35, Zagreb 10000  

http://www.malisportasi.hr/

 

 

 

Uppt, 19. veljače 2012./m.v.

   

Tjelesna aktivnost po Vašoj mjeri

Hodanje, šetnja, trčanje 

„U prirodu po zdravlje“  

Prema  Bečkoj deklaraciji tj. šifri „Kod zdravlja“,  tjelesna aktivnost je drugi broj po redu, broj 3 i označava svaki dan redovite tjelesne aktivnosti od najmanje 30 minuta i/ili prehodanih 3 kilometara. Kad govorimo o tjelesnoj aktivnosti govorimo o aktivnostima kojima želimo uskladiti lokomotorni i respiratorni sustav (hodanje-disanje). 

Podizanjem fit forme (kako bi narodski rekli: „kad potrčimo za tramvajem a da se ne zapušemo“)  kroz redovitu tjelesnu aktivnost, omogućite ćemo svom organizmu: 

a) povećanje mobilnosti i fleksibilnosti zglobova i kostiju;

b) povećanje kapaciteta srca i pluća;

c)  sve zajedno: povećanje kondicijske spremnosti za veće tjelesne napore; 

Ako ste spremni i odlučni za pozitivne promjene u životu, ukoliko želite učiniti najbolju stvar za svoje tijelo i duh, jednostavno obucite tenisice, iziđite van i krenite. Jedino što vam treba je najobičnija sportska oprema, dobra volja i odlučnost da  se pokrenete. Ono što biste uistinu trebali jest – u svoju svakodnevicu uvesti bilo kakav oblik razgibavanja.


Aktivnosti koje se preporučuju mogu se, do god je lijepo vrijeme, održavati u prirodi, a nastupom hladnih, maglovitih dana vježbanje „prebacite“ u neku od sportskih dvorana ili osobno kod kuće! 

Ako nemate sprave i niste ih u mogućnosti kupiti ili smjestiti u svom domu, bit će dovoljno uzeti prostirku, bučice (ili si napravite sami od ½ litrenih bočica u koje stavite vodu ili pijesak), lopte raznih veličina, gumene trake, držače od metle i slično. Sve vam to može pomoći - samo trebate imati volju i želju! 

Vrste tjelesne aktivnosti: 

Priroda: biciklizam, hodanje, brzo hodanje, nordijsko hodanje, lagani jogging, lagano planinarenje,  cirkularni trening tj. vježbe razgibavanja, badminton, golf na golf stazama, stolni tenis, plivanje u bazenima itd. 

Dvorane: samostojeći bicikl, traka za hodanje, sprava za veslanje, Orbitrek - sprave za tzv. „Cardio fitness“. 

Napomena: kod primjenjivanja vježbi „Cardio fitnessa“ svakako se savjetujte sa svojim osobnim liječnikom koje su vaše mogućnosti da ne dođe do prekapacitiranja i problema sa disanjem i srcem (visoki tlak!)!  

Pripreme i način 

Ako ste zdravi, a problem je samo što ste trenutno izvan bilo kakve kondicije, treba samo znati početi na pravi način. Ako bolujete od neke kronične bolesti, ili  osjetno povećane tjelesne težine (BMI iznad 30)  provjerite kod liječnika kakva su vaša ograničenja.  

Stvaranje kondicije se također uči. Stručnjaci (fizijatri, kineziolozi, liječnici sportske medicine) složili su se da postoje određena PRAVILA ili STANDARDI na koji način to postižemo. 

Pripreme služe tome da tijelo pripremimo za određen ritam ili određene tjelesne napore (od slabijih prema jačim). Zato je najvažnije u početku krenuti sa kombinacijom trčanje/hodanje,  i to u trajanju od cca 20-tak minuta ili ovisno od osobe do osobe, a pogotovo tjelesnoj težini.   

Program postepenog uvođenja u trčanje, koji je u početku više hodanje i trčkaranje nego pravo trčanje, puno je mudrija varijanta, koja se pokazala ne previše mukotrpnom, a dugoročno učinkovitom Tako npr. kombinirati hodanje 5 min. te lagano trčanje (1-2 min.) ili do momenta kada osjetite hiperventilaciju (tj. kada se lagano zadišete) i tako 20-tak minuta. (sličica - grupa trkača snimljeno sa ljetnog treninga u Medulinu)!

Nakon toga, prema vlastitoj spremnosti, povećavati minute jednog u korist drugoga. Obavezno nakon svakog tjelesnog napora napraviti određene vježbe za istezanje mišića kako bi se mišići mogli lagano opustiti!!  Nakon 6 tjedana vaše bi tijelo trebalo biti spremno izdržati 25 minuta laganog trčanja u kontinuitetu (bez kombinacije sa hodanjem), a svaki idući tjedan mogao bi vam donijeti 30 minuta kontinuiranog laganog jogginga što je otprilike pretrčanih 5 kilometara.

 Program pripreme za trčanje može se prilagoditi i svim ostalim programima tjelesne aktivnosti, prateći naše mogućnosti i izdržljivost „za zdrave napore“, tj. sve u granicama normale i bez zdravstvenih posljedica!  

Preporuka

Vrlo  je važno da vježbate barem 3x tjedno kako biste postepeno uhvatili ritam vašeg tijela i srca te se naviknuli  i pripremili tijelo na pojačanu tjelesnu aktivnost u zimskom periodu koji nas očekuje.  

 

Uppt, Up Dated, studeni 2015. (pripremila M. Vidović)   

 

Tjelesna neaktivnost skraćuje život

Objavljeno: http://zdravzivot.com.hr/clanak/466/tjelesna-neaktivnost-skracuje-zivot 

 

Procjenjuje se da je tjelesna neaktivnost uzrok od 10 do 16% slučajeva oboljenja kao što su rak dojke, raka debelog crijeva i dijabetesa.

Preliminarni podaci Svjetske zdravstvene organizacije o čimbenicima rizičnim po zdravlje u svijetu ukazuju na to da tjelesna neaktivnost predstavlja jedan od deset vodećih globalnih uzroka smrti i hendikepiranosti.

Podaci ukazuju na to da se više od 2.000.000 smrtnih slučajeva svake godine pripisuje tjelesnoj neaktivnosti.

Procijenjeno je i da je tjelesna neaktivnost uzrok od 10 do 16% slučajeva sljedećih oboljenja: raka dojke, raka debelog crijeva i dijabetesa te oko 22% ishemijskih srčanih oboljenja, i to podjednako kod žena i kod muškaraca.

U SAD-u, na primjer, unatoč dokazanoj koristi od tjelesne aktivnosti, više od 50% odraslih nije dovoljno tjelesno aktivno, a 25% ih nije uopće tjelesno aktivno u slobodno vrijeme.

Aktivnost opada s godinama i manje je uobičajena među ženama nego među muškarcima, kao i među onima s manjim prihodima i manje obrazovanima.

Tjelesno aktivni Amerikanci, prema podacima iz 1998. godine, uštede otprilike oko 500 dolara godišnje.

Procjenjuje se da je 2000. godine tjelesna neaktivnost doprinijela medicinskim troškovima u SAD-u iznosom od 75.000.000.000 dolara.

U Kanadi se računa kako medicinski troškovi uslijed tjelesne neaktivnosti čine oko 6% ukupnih zdravstvenih troškova.

Jasno je, dakle, kako povećanje tjelesne aktivnosti i razvijanje tjelesne kulture nije samo individualni problem, već i društvena potreba, koja zahtijeva nacionalnu strategiju s dugoročnim ciljevima i perspektivama.

Tonko Vulić 

http://zdravzivot.com.hr/clanak/466/tjelesna-neaktivnost-skracuje-zivot 

 

Uppt, preuzeto, svibanj 2011. 

Priča o Johnu Stephenu Akhwariju iz Tanzanije

Olimpijske igre u Mexico Citiyju 1968.g.

John Stephen Akhwari

 

Zadnji dan – Marathon

Možda se neki sjećaju, a neki možda samo iz novinskih naslova i članaka. Ja sam generacija koja sam 1968.g. gledala Olimpijadu u Mexico Cityju kod susjeda u crno bijeloj boji, jer u to vrijeme rijetki su imali televizore, a za dolazak i gledanje određenih emisija trajali su dogovori i par dana. Imala sam sreću i vidjela našu Đurđicu Bjedov, kako osvaja zlato u plivanju i pratila niz događaja kojih se danas i ne sjećam! U ono vrijeme sve mi je to bilo daleko i nepoznato, sport kao takav bio je samo događaj i prijenos.

No, nisam znala, da će me životni putevi tj. trke i ljubav prema sportu, podsjetiti na najvećeg moralnog pobjednika Olimpijskih igara, čovjeka koji nije osvojio ni prvo, ni drugo mjesto, nije osvojio medalju, ali je postao i ostao Kralj bez krune te davne 1968.g.

Eto, danas 43 godine nako toga, sport je postao i ostao sastavnica mog života, a ljubav prema trčanju zadnjih 25 godina (nekad više, nekad manje, ali stalo je tu)!I ovih dana, posjećujući Jarun, onako «laganini» podsjetila sam se Ahwarija i izreke da je «važno sudjelovati, a ne pobjediti» i «da trke ne dobivaju brzi, a ratove hrabri – već ustrajni».

 

Vangelis – Chariots of Fire (Vatrene kočije)  – Tema iz filma;

 

A John Stephen Ahwari te je davne godine bio Kralj bez krune, čovjek koji je pobjedio nemoguće i na rubu snage i iscrpljenosti, izranjavanih nogu, 3,5 sata nakog što je pobjednik utrčao u olimpijsku arenu, šepajući stigao na cilj, uz podršku nekoliko tisuća gledatelja koji su ostali da ga dočekaju.

 

Stigavši, iscrpljen i slab rekao je: «Moja zemlja nije me poslala da pobijedim, već da završim utrku i stignem na cilj»! 

Pripremajući newsletter i web stranicu vezano za sport i sportske aktivnosti, nisam mogla a da se ne sjetim ovog velikog trkača (i pored svih ostalih od Owensa i Abebe Bikile pa sve do današnjih dana – mlade generacije trkača kao što su Usean Bolt i Asafa Powell) i odam mu počast objavom ovog kratkog teksta – crtice njemu u čast i priznanje upornosti i ustrajnosti, što inače krasi sve trkače a osobito maratonce.

 

Pogledajte video – Personal Story of Courage;

 

 

 

I upravo, radi ovakovih mogućnosti da se podsjetimo velikih sportskih trenutaka, zahvalna sam što nam dostupnost suvremene tehnologije i interneta, i ljudi koji sakupljaju i objavljuju sve te podatke, omogućuju da se ne zaboravi!

 

 

I za kraj poslušajte Vangelisove - Vatrene kočije – oda sportu i prijateljstvu!

 

 

 

 

Vangelis - Chariots of fire!

 

 

 

A ovako je bilo  na 30. zagrebačkoj kros ligi u Maksimiru, 2.6.2011.

(Safet poslao filmić, hvala)!

 

 

I krešendo na kraju od meni jednog od najboljih sastava u povijesti i glazbi i pjevača za kojeg uvijek žalim što nas je prerano napustio.

RIP Freddie!!!!!

We are the champions – Queen, live;

Sportski pozdrav svima!

 

Uppt, 05.06.2011./Mirela 

 

Vezani tekstovi i podsjetnik:

As he finally crossed the finish line the a cheer came from the small crowd.

When asked by a reporter why he continued running, he said simply, "My country did not send me to 5,000 miles to Mexico City to start the race. They sent me 5,000 miles to finish the race."

Akhwari finished in 3:25:27, more than an hour after the winner. 17 of the 74 competitors in the marathon that day did not finish the race. John Stephen Akhwari, bloodied and injured, was not one of them."The competition won him the title of "a King without crown".

"John Stephen Akhwari of Tanzania became internationally famous after finishing the marathon, in last place, despite a dislocated knee.

 

The power of perseverance;

http://dailyvowelmovements.blogspot.com/2009/12/power-of-perseverance.html

 

 

Navika koja uklanja 24 bolesti

http://www.net.hr/zdravlje/page/2010/02/01/0163006.html  

Za 30 minuta  

U samo 30 minuta na dan mogli biste smanjiti rizik od 24 bolesti, uključujući demenciju i rak. Sve što vam treba je pola sata vremena i želja za kretanjem. Koristi su iznimne, kažu znanstvenici koji su pregledali rezultate čak 40 provedenih studija. 

Odvojite li malo vremena za brzu dnevnu šetnju, smanjit ćete opasnost od pojave niza bolesti i usporiti propadanje tijela uslijed starenja.  

Znanstvenici su do ovog zaključka došli nakon što su pregledali 40 prethodnih studija koje su provedene u posljednje četiri godine. Biti u formi i aktivan jednako je dobro kao i biti nepušač – ovim dvjema odlukama možemo znatno duže održati dobro zdravlje.  

Cipele sputavaju razvoj mozga  

U sklopu studije ljudi su se kretali 150 minuta tjedno, po 30 minuta žustrog hoda ili vožnje biciklom pet dana u tjednu. Ova navika pokazala je direktnu povezanost s manjim rizikom od srčanih bolesti i moždanog udara.  

Sve je više dokaza da svakodnevno kretanje smanjuje i rizik od demencije u starosti. Među drugim koristima su manji rizik od osteoporoze, dijabetesa tipa 2, depresije, pretilosti i visokog krvnog tlaka.  Znanstvenici su ustanovili da je i svakodnevna polusatna šetnja povezana s nižim rizikom od pojave raka, posebno raka debelog crijeva.

Ukoliko šetnja potraje cijeli sat, povećavaju se i koristi.  Osim toga, muškarci koji ne sjede toliko na poslu imaju i manji rizik od pojave raka prostate. A fizička aktivnost kod oboljelih od raka poboljšava i oporavak.  

Fizijatar Leslie Alford, s britanskog Sveučilišta East Anglia, kaže: "Naše tijelo zahtijeva određenu razinu aktivnosti kako bi optimalno funkcioniralo. No, mnogima to ne uspijeva zbog modernog načina života, te većinu dana uglavnom sjedimo."  

 

Uppt, 26.11.2010.