UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Tjelesna aktivnost

Džogiranje produžuje život

http://www.she.hr/dzogiranje-produzuje-zivot

Osigurava vam dodatnih šest svjećica na rođendanskoj torti.

Džogiranje osigurava zdravlje - tako se mogu sažeti rezultati danske studije čiji je predmet proučavanja bio ovaj sport. Ako tražite jednostavnu formulu za dugovječnost i zdravlje - probajte s džogiranjem. Naime, istraživači City Heart Study centra iz Kopenhagena ustanovili su kako rekreativno trčanje može osigurati šest svjećica više na vašoj rođendanskoj torti.

''Sa sigurnošću možemo reći da redovito džogiranje produžuje život. Dobre su vijesti da zapravo ne morate učiniti nešto veliko kako biste imali dobrobiti'', objasnio je voditelj studije kardiolog Peter Schnohr.

Ako je trčanje prezahtjevna aerobna aktivnost za vas, a hodanje je pak presporo, tada znajte da džogiranjem možete osigurati bolje zdravlje i vitak struk jer samo sat do dva i pol sata džogiranja tjedno, raspoređeno u dva ili tri puta može dovesti do maksimalnih zdravstvenih dobrobiti. Naime, na taj način možete
smanjiti svoj rizik od smrti za 44%.

Koja je tajna 'trošenja tenisica'? Džogiranje poboljšava naš unos kisika, povećava osjetljivost na inzulin te nas tako štiti od dijabetesa, pomaže bolje funkcioniranje srca, drži pretilost pod kontrolom, kosti gustima i čvrstima, a ujedno nas čini psihološki zadovoljnijima.

Također, rekreacijsko trčanje može sniziti vaš krvni tlak i spriječiti zgrušavanje krvi, srčani ili moždani udar te poboljšati imunitet. Jedino na što morate paziti kod džogiranja je da odaberete pravu obuću.

Prave tenisice su ključne

Zaobiđite niske tenisice koje ne podupiru vaše gležnjeve i luk stopala. Đonovi tenisica za trčanje moraju imati svojstva da ublaže, odnosno apsorbiraju udarce stopala u tlo. Kao dodatak, većina tenisica za trčanje ima ukomponirani nešto viši predio pete, odnosno imaju višu petu, kako bi se smanjio prijenos napora na tetive te ima nešto širi prednji dio tenisice oko nožnih prstiju, kako bi se smanjio pritisak na prste prilikom pomaka noge prema naprijed.

Preporučuje se da promijenite tenisice za trčanje nakon 500 do 700 pretrčanih kilometara, ovisno o stilu trčanja, težini tijela i podlozi po kojoj trčite. Nemojte zaboraviti na hidraciju organizma prije, za vrijeme i poslije trčanja.

Ordinacija.hr

Uppt, preuzeto 25.07.2012./m.v.