UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Prehrana

Savršene porcije - obrok s mjerom

Objavljeno: 24. sata, 26.2.2013.

Tvrdi masni sir mjeri se kockicama ili kreditnom karticom, a u doziranju pomažu i teniska loptica, iphone, žarulja te jaje.

Veličina porcija najbitnija je kod kaloričnih namirnica, a s voćem i povrćem možete slobodno pretjerati. Tako treba biti osobito oprezan s kruhom - s obzirom na to da se prodaje u različitim veličinama, lako je pojesti previše, no kriška kruha ne bi smjela biti veća od kriške već narezanog tosta koji se prodaje u trgovinama. Što se sira tiče, preporučena količina ovisi o vrsti - porciju svježega kravljeg sira čini oko pola šalice, odnosno dvije-tri velike žlice, a tvrdi, masni sirevi jedu se u puno manjim količinama: porcija su dvije kocke poput onih za igru ili kriška veličine kreditne kartice. Porcija sladoleda ne bi trebala biti veća od jedne slastičarske kuglice, a ne možete li bez zaslađenih, gaziranih napitaka, vodite računa o tome da jedna porcija iznosi 150 ml - odnosno da stane u čašu za vino. (ib)

U nastavku pogledajte koje su to i kakve savršene porcije!

Savršene_porcije_1;

Savršene_porcije_2;

Savršene_porcije_3;

Savršene_porcije_4;

Vezani tekstovi:

Vodič za zdrave veličine porcija;

Kolike porcije smijemo jesti;

Što biste trebali jesti za doručak;

Uppt, 06.03.2013./m.v.

Veliki istraživački specijal „Jutarnjeg“ - Što zapravo jedemo?!

Veliki istraživački specijal „Jutarnjeg“ - Što zapravo jedemo: Sok od limuna nema limuna, a jogurt od jagoda nema jagoda!

Objavljeno: Jutarnji list, 22.02.2013.

http://www.jutarnji.hr/veliki-istrazivacki-specijal-jutarnjeg-sto-zapravo-jedemo--/1086665/

ZAGREB - Znamo li što jedemo? Možemo li vjerovati deklaracijama na prehrambenim proizvodima? Rade li nadležne inspekcije dobro svoj posao kontrole hrane kako bi zaštitile potrošače? Ne. Ne. I ne. Ova tri ne, nažalost, ne znače da će odgovor na pitanje: Hoće li potrošačima biti bolje kada postanemo članica EU? - biti: Da. Jer, iako smo uspješno preuzeli europsku zakonodavnu praksu sustava sljedivosti u kontroli hrane, to automatski ne znači da smo je u stanju uspješno i provoditi. To ne znači, vidimo to po aferi s konjetinom, ni da je taj sustav savršen, ali drugoga nema.

Cijeli tekst i analize pogledajte u nastavku……..

Uppt, preuzeto, ožujak 2013./m.v.

Hrvati su jedna od najdebljih nacija u Europi!?

   
Objavljeno: Jutarnji list, 4.3.2013./Goranka Jureško
 
INFOGRAFIKA: Hrvati su jedna od najdebljih nacija u Europi: Možemo li mršavjeti bez dijete? Je li to istina ili obmana?
Jedna smo od najdebljih nacija u Europi. Zemlja Mediterana bez mediteranskih navika prehrane – Mršavjeti bez dijete - 
istina ili obmana?
 
 Biolog George Mateljan, hrvatski Amerikanac čija je knjiga “Mršavljenje bez dijete” promovirana prošli tjedan, tvrdi da je to itekako moguće uz zdrave namirnice koje zapravo čine temelj mediteranske prehrane o kojoj svi svjetski nutricionisti govore biranim riječima. Više od 60 posto muškaraca i više od polovice žena u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu.
Činjenica da smo u samom vrhu najdebljih europskih, pa i svjetskih naroda najbolje govori da je nužna bolja prevencija debljine, ističe prof. dr. Mirko Koršić i naglašava da premda smo mediteranska zemlja, daleko smo od mediteranske prehrane.
                                                                                                                      
Infografika – Piramida zdrave prehrane – od svega pomalo
 
Od svega pomalo
Većina dijeta kojima pribjegavamo u želji da smršavimo sastoji se od izbacivanja nekih namirnica, što nije preporučljivo jer svi dnevno trebamo u obrocima imati 50 do 60 posto ugljikohidrata, oko 30 posto masti i 12 do 15 posto bjelančevina. Svaki drukčiji pokušaj smanjivanja tjelesne težine završit će povratom izgubljenih kilograma. - U svom priručniku Mateljan nudi model od svega pomalo - kaže dr. Sanja Musić Milanović iz Škole narodnog zdravlja “Andrija Štampar”. Puno povrća i voća, po mogućnosti sirova ili kuhanog, izbjegavanje prženja i pohanja, a posebno dosoljavanja hrane put su u učinkovito čuvanje vitkosti cijelog života.
Kako mediteranska prehrana uglavnom traži svježu pripremu namirnica, mnogi su uvjereni da to iziskuje puno vremena. No, Mateljan nudi recepte po kojima priprema obroka ne traje više od pola sata, uključujući jelo i priloge.
S godinama sve teži
Odrasle osobe u pravilu dnevno hranom unesu u organizam više od 2000 kalorija, što u određenom vremenu rezultira viškom kilograma.
Prof. dr. Mirko Koršić ističe da s godinama, na žalost, umjesto da manje jedemo, naši tanjuri sve su puniji. Naime, svakih desetak godina naša tjelesna težina raste za oko četiri kilograma, a to je posljedica godišnjeg usporavanja metabolizma za oko jedan posto.
 
Bez gladovanja
U planu mršavljenja prema savjetima Georga Mateljana valja smanjiti količinu kalorija na 1500 ili za 500 svaki dan. Na kraju mjeseca to znači dva kilograma, a godišnje čak 24 kilograma. No, autor naglašava da to ne znači gladovanje. Takva će prehrana poboljšati imunološki sustav i, što je svakako značajno,neće dodatno opteretiti budžet građana.
 
Okrepljujuća užina
Jabuka ili naranča srednje veličine;
Zasitni ručak;
Brza i zdrava Cezarova salata;
Losos u umaku od kopra;
 
Dijetna večera
Šalica narezane mrkve 1 šalica narezanog celera 1 šalica krastavaca špinat kuhan u vodi 1 min.
Prilog brokula kuhana na pari 5 minuta
 
Cezarova salata
Šalica zelene salate (kristalka ili rimska) 1 srednja rajčica 1/4 šalice neoguljenog krastavca 3/4 šalice kuhanog graha 1/2 Šalice šampinjona 1 žlica parmezana 2 žlice suncokretovih sjemenki
Preljev: 2 žlice limunova sooka 1/2 žlice maslinova ulja režanj češnjaka sol i papar
Ukupno 403 kalorije
 
Losos u umaku od kopra
85 grama fileta lososa 1 i 1/2 žličica limunova soka
sol i papar Umak od kopra 60 grama jogurta 1/2 krastavca narezanog na kockice 1/2 žličice svježeg kopra, sitno nasjeckanog sol i papar
Priprema: losos se natrlja limunovim sokom, paprom i solju te peče na grilu bez masnoće 3 do 5 minuta. Pomiješaju se svi sastojci za umak i potom se prelije losos.
Ukupno 258 kalorija.
 
 
Objavljeno: Jutarnji list, 4.3.2013.
 
Uppt, preuzeto 5.3.2013./m.v.
 
Hrvati su jedna od najdebljih nacija u Europi!?
http://www.jutarnji.hr/mrsavjeti-bez-dijete---istina-ili-obmana-/1088861/
 
Infografika – Piramida zdrave prehrane – od svega pomalo
http://www.jutarnji.hr/mrsavjeti-bez-dijete---istina-ili-obmana-/1088861/www.jutarnji.hr/1088877
 
Piramida zdrave prehrane, Jutarnji list (preuzeto na stranicama Uppt)
http://www.uppt.hr/images/GRUPA_2013/piramida_zdrave_prehrane_jl_04_03_2013.jpg
 
 

2 milijuna Hrvata je prekomjerno teško

 

 

Jutarnji list, 21.02.2013.

 

Intervju Sonja Njunjić – 2 milijuna Hrvata je prekomjerno teško;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vezani tekstovi:

Hrvati su jedna od najdebljih nacija u Europi!?

 

http://www.uppt.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=3181:hrvati-su-jedna-od-najdebljih-nacija-u-europi&catid=24:prehrana&Itemid=60

 

 

 

Objavljeno: Jutarnji list, 4.3.2013./Goranka Jureško

 

INFOGRAFIKA: Hrvati su jedna od najdebljih nacija u Europi: Možemo li mršavjeti bez dijete? Je li to istina ili obmana?

 

Jedna smo od najdebljih nacija u Europi. Zemlja Mediterana bez mediteranskih navika prehrane – Mršavjeti bez dijete - istina ili obmana?

 

 Biolog George Mateljan, hrvatski Amerikanac čija je knjiga “Mršavljenje bez dijete” promovirana prošli tjedan, tvrdi da je to itekako moguće uz zdrave namirnice koje zapravo čine temelj mediteranske prehrane o kojoj svi svjetski nutricionisti govore biranim riječima. Više od 60 posto muškaraca i više od polovice žena u Hrvatskoj ima prekomjernu težinu.

Činjenica da smo u samom vrhu najdebljih europskih, pa i svjetskih naroda najbolje govori da je nužna bolja prevencija debljine, ističe prof. dr. Mirko Koršić i naglašava da premda smo mediteranska zemlja, daleko smo od mediteranske prehrane.

Now I suggest going to the site ( FreePornHq.Net ) and have a good time you'll find, of course, in the meantime, to please you even more you offer different language options, for example, for German ( Freier Porno ) you may come to the address. But, of course, not just German Portuguese service offer like as T ( Pornografia Grátis ) that the point is to provide enjoyment and to enjoy our page we enjoy doing anyway. Of course, you also we haven't forgotten about that Russian in Russia ( бесплатно порно ) address of our service you can get. In the meantime, our industry is important one of the visitors, we haven't forgotten them either, we have prepared a pretty nice area for the Japanese in this field we hope you'll be glad you our in the Japanese ( 無料ポルノ ) connection using the Japanese, you will be able to get service. We don't have the blog in your opinion? Of course, there's our blog that details more clearly with our content we aim to achieve so to achieve this, se ( Hd Porn ) a snapshot of all the content we have added to our site address address address and are constantly changing as this is given we hope that you'll enjoy our blog. Finally, I want to pass our address to your plurk to address this, we have also updated the snapshot if you want to reach ( Free Porn ) and click the link contact us at the address you instant content update, as well as quality that you can continuously Follow us and a world-renowned social networking plurk to encourage our followers at we hope you will be pleased with all the services. Hopefully you'll have a nice time.