UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Prehrana

Ovisni o hrani

 

(Objavljeno:24.sata/27.03.2013./Ida Borovac, Marijana Matković)

 

Ovisni o hrani: Već u nekoliko dana može se zdravije hraniti

 

Pogled na sat, laštenje čaša, šok-terapija deklaracijom, tanjur s tri boje i raspored u hladnjaku jednostavne su metode za pobjedu ovisnosti o hrani, i to bez krize.

 

Junk food je zapravo legalizirana vrsta droge, upozorava Michael Moss, novinar The New York Timesa, koji je 3,5 godine istraživao kako velike tvrtke uz pomoć soli, šećera i masti u hrani manipuliraju potrošačima.Ta tri sastojka djeluju na neuronske sklopove u mozgu slično kao i droga - stvaraju osjećaj užitka, pa proizvođači ulažu mnogo da znanstvenici odrede formule količine sastojaka koja će stvoriti ovisnika od potrošača.

Među ostalima, Moss je razgovarao s istraživačem tržišta Howardom Moscowitzem, koji opisuje stvaranje nove arome za piće Dr. Pepper. Pokazalo se da je tvrtka upotrebljavala na desetke formula arome kako bi se postigao onaj omjer šećera u piću kojem potrošači neće moći odoljeti. Moss kaže kako je tijekom istraživanja često morao odolijevati grickanju čipsa.

On je bogat masnoćama koje imaju dvostruko više kalorija od šećera, no za razliku od šećera, ne šalju poruku mozgu da je dosta hrane.

Što je još gore, čips je ujedinio štetno trojstvo jer je bogat škrobom, koji se pretvara u šećer u dodiru s jezikom, kaže. Jedan od primjera za to kako se manipulira kupcima je i jogurt. Kad su se kupci počeli okretati nemasnim jogurtima, proizvođači su im počeli dodavati šećer.

- Pogledate li sastav jogurta, neki sadrže istu razinu šećera kao sladoled - kaže Moss. Evo kako objašnjava još neke primjere i razloge zbog kojih potrošači nekim vrstama hrane ne mogu odoljeti te upozorava na neke zamke.

Šećer uzbuđuje, a sol "traži još"

Sol uzbuđuje nepce i šalje poruku mozgu da treba jesti još. Šećer pobuđuje osjećaj užitka. Postoje različite vrste šećera, pa i posebni šećeri koji se koriste u proizvodima za djecu koji dodatno povećavaju osjećaj užitka zbog hrane, a time i ovisnost, dok se zdravije varijante izbjegavaju.

U šest tjedana se riješite ovisničkih namirnica

Sve što volimo je preslatko, preslano i prejakog okusa. Prestanite jesti neku vrstu hrane na šest tjedana, nakon čega ćete, kada je ponovno kupite, vjerojatno zaključiti da je ono što ste kupovali i uživali jesti preslano, preslatko ili prejakog okusa.

 

Cijeli tekst u nastavku!

 

(Objavljeno:24.sata/27.03.2013./Ida Borovac, Marijana Matković)

 

Uppt, preuzeto, 27.03.2013./m.v.

Što je 200 kcal!?

Zahvaljujem svojoj dragoj prijateljici i suradnici Mileni što mi je, pretražujući Internet, pronašla zaista zanimljiv  i koristan link, te mi ga dostavila za potrebe Udruge. Hvala Milena!

  http://m.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm

Dijete nas uče brojati kalorije, i svi znamo da 200 kalorija nije malo, no znamo li kako stvarno izgleda ta količina kalorija?

Ekipa s wiseGeeka odlučila je pokazati svojim čitateljima upravo to - izgled tanjura na kojem ima 200 kalorija hrane, i to razne.

Kako je 200 kalorija otprilike desetina potrebnog dnevnog unosa za odraslu osobu, na ovaj način možete sami vidjeti kako bi mogao izgledati dobar doručak ili užina, no neki će se prilično iznenaditi da tanjur do vrha pun brokule ima jednak broj kalorija kao i žličica maslaca.

Pogledajte dobro, ako želite detalje otiđite na wiseGeek i pročitajte više, a kad sljedeći put napunite tanjur, prisjetite se ove slike, pomoći će smanjiti utjecaj gladnih očiju.

Some foods have significantly more Calories than others but what does the difference actually look like. Each of the photographs below represents 200 Calories of the particular type of food; the images are sorted from low to high calorie density.

Vezani tekst:

25 ukusnih zalogaja s manje od 100 kalorija

Kako bismo vam pomogli da prevarite glad između obroka, a pritom ne „zgriješite", donosimo vam popis ukusnih i zdravih namirnica koje imaju 100 kalorija ili manje.

When you consider that an entire plate of broccoli contains the same number of Calories as a small spoonful of peanut butter, you might think twice the next time you decide what to eat.

According to the U.S. Department of Agriculture, the average adult needs to consume about 2000 - 2500 Calories to maintain their weight. In other words, you have a fixed amount of Calories to "spend" each day; based on the following pictures, which would you eat?

Link

http://m.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm

Uppt, 07.03.2013./m.v.

Savršene porcije - obrok s mjerom

Objavljeno: 24. sata, 26.2.2013.

Tvrdi masni sir mjeri se kockicama ili kreditnom karticom, a u doziranju pomažu i teniska loptica, iphone, žarulja te jaje.

Veličina porcija najbitnija je kod kaloričnih namirnica, a s voćem i povrćem možete slobodno pretjerati. Tako treba biti osobito oprezan s kruhom - s obzirom na to da se prodaje u različitim veličinama, lako je pojesti previše, no kriška kruha ne bi smjela biti veća od kriške već narezanog tosta koji se prodaje u trgovinama. Što se sira tiče, preporučena količina ovisi o vrsti - porciju svježega kravljeg sira čini oko pola šalice, odnosno dvije-tri velike žlice, a tvrdi, masni sirevi jedu se u puno manjim količinama: porcija su dvije kocke poput onih za igru ili kriška veličine kreditne kartice. Porcija sladoleda ne bi trebala biti veća od jedne slastičarske kuglice, a ne možete li bez zaslađenih, gaziranih napitaka, vodite računa o tome da jedna porcija iznosi 150 ml - odnosno da stane u čašu za vino. (ib)

U nastavku pogledajte koje su to i kakve savršene porcije!

Savršene_porcije_1;

Savršene_porcije_2;

Savršene_porcije_3;

Savršene_porcije_4;

Vezani tekstovi:

Vodič za zdrave veličine porcija;

Kolike porcije smijemo jesti;

Što biste trebali jesti za doručak;

Uppt, 06.03.2013./m.v.

Kako i zašto se Amerikanci debljaju?

Objavljeno: 24. sata/29.01.2013./Martina Japec

Prosječna potrošnja ulja i masnoća u SAD-u se povećala za 63 posto od 1960. do danas, porcije su narasle gotovo dvostruko, a na fast food se troši 104 milijarde više.

Prosječan je muškarac u SAD-u 1960-ih težio oko 75 kilograma, a žena oko 63 kilograma, dok danas pripadnici najdeblje nacije u prosjeku teže oko 90 kilograma, a žene oko 75 kilograma. Također, u SAD-u se nalazi najviše ekstremno pretilih ljudi s BMI-om iznad 40.

Nova infografika zdravstvene internet stranice Healthymeal experts otkriva razvoj debljanja Amerikanaca, koliko novaca troše na hranu te kako su porcije postale sve veće.

 

Nova Infografika!

Statistike pokazuju da su se potrošnja ulja i masnoća u roku od 40 godina u SAD-u povećala za 63 posto, potrošnja kukuruznog sirupa za 400 posto te potrošnja mesa i mliječnih proizvoda za šest posto. Ukupna količina pojedene hrane po glavi stanovnika narasla je za 16 posto, upozoravaju stručnjaci.

Oni tvrde kako je epidemiji pretilosti doprinijelo i povećanje prosječne porcije, pa je tako hamburger nekoć imao 333 kalorije dok danas "teži" gotovo 600 kalorija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Objavljeno: 24. sata/29.01.2013./Martina Japec

Uppt, preuzeto 06.03.2013./m.v.

Veliki istraživački specijal „Jutarnjeg“ - Što zapravo jedemo?!

Veliki istraživački specijal „Jutarnjeg“ - Što zapravo jedemo: Sok od limuna nema limuna, a jogurt od jagoda nema jagoda!

Objavljeno: Jutarnji list, 22.02.2013.

http://www.jutarnji.hr/veliki-istrazivacki-specijal-jutarnjeg-sto-zapravo-jedemo--/1086665/

ZAGREB - Znamo li što jedemo? Možemo li vjerovati deklaracijama na prehrambenim proizvodima? Rade li nadležne inspekcije dobro svoj posao kontrole hrane kako bi zaštitile potrošače? Ne. Ne. I ne. Ova tri ne, nažalost, ne znače da će odgovor na pitanje: Hoće li potrošačima biti bolje kada postanemo članica EU? - biti: Da. Jer, iako smo uspješno preuzeli europsku zakonodavnu praksu sustava sljedivosti u kontroli hrane, to automatski ne znači da smo je u stanju uspješno i provoditi. To ne znači, vidimo to po aferi s konjetinom, ni da je taj sustav savršen, ali drugoga nema.

Cijeli tekst i analize pogledajte u nastavku……..

Uppt, preuzeto, ožujak 2013./m.v.