UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Prehrana

Koja hrana vam daje, a koja uzima energiju

Objavljeno: Metro-portal/17.04.2013.

Ako napravite sami svoju energetsku pločicu od zobenih pahuljica, orašastih plodova, grožđica i meda, imat ćete uvijek pri ruci stabilan i dugotrajan izvor energije

nema prethodne stranicenema slijedece straniceGlad ne pita, pa često na brzaka nešto strpamo u usta i ne razmišljajući o tome što će to zapravo napraviti našem tijelu. Kako ima hrane koja nam daje energiju, ima i one koja nam je zapravo oduzima ili nam radi probleme.

Ako želite dobiti energije, jedite zdrave masnoće koje se mogu naći u maslinovom ulju, orašastim plodovima ili avokadu, jer one olakšavaju probavu i ne napuhuju nas. Naravno, bilo bi dobro ne pretjerivati, jer i najbolje stvari mogu štetiti u prevelikim količinama.

Integralna ili cjelovita hrana neka bude vaš drugi izbor, Namirnice koje su najmanje obrađene i najbliže prirodnom stanju dat će dugotrajnu i mirnu opskbu energijom, primjerice grah, mahunarke, cjelovite žitarice, voće i povrće. Takvu hranu možete koristiti i procesiranu, no pripazite na deklaraciju i birajte onu s najmanje sastojaka i dodataka. Kruh i tjestenine trebali bi biti od cjelovitih žitarica.

Uz prehranu važno je piti i dovoljno vode, uz svaki se obrok preporučuje 2.5 dl vode, a sjajna je ideja ljeti navaliti na voće puno vode za doručak, poput lubenice ili dinje.

Ako napravite sami svoju energetsku pločicu od zobenih pahuljica, orašastih plodova, grožđica i meda, imat ćete uvijek pri ruci stabilan i dugotrajan izvor energije.

No, ima i hrane koja nam jednostavno oduzima snagu, a najgora su umjetna sladila. Ona tijekom probave stvaraju niskokalorične šećerne alkohole poput sorbitola, manitola i popularnog xylitol koji uznemiruju želudac i stvaraju plinove. Ako su vam žvakaće gume drage, ograničite njihovu upotrebu.

Možda i najveće zlo je industrijski prerađena hrana koja daje trenutnu dozu energije, no jednako tako brzo prolazi u krv i naglo pada. Stoga, nemojte nikada jesti samo slatko, već kao desert nakon obroka u kojem je bilo bjelančevina i masnoća što će usporiti apsorpciju šećera i spriječiti nagle promjene razina šećera u krvi.

Pripazite na unos vode, jer dehidracijom pada volumen krvi i stanice organa i mišića dobivaju manje kisika, što vas čini umornima. Alkohol je poželjno izbjegavati navečer jer upravo dovodi do dehidracije, a takozvani energetski napici puni su šećera, kofeina i drugih sastojaka koji djeluju kao slatko - daju brzu navalu energije, no jednako brzo je i gubite.

Objavljeno: Metro-portal/17.04.2013.

http://metro-portal.hr/koja-hrana-vam-daje-a-koja-uzima-energiju/77616

Vezane vijesti

·         Pazite na etikete o organskom uzgoju

·         Zašto ne jedemo zdravu hranu

 

Uppt, preuzeto 03.05.2013./m.v.