Prehrana

Ovisni o hrani

  • Ispis

 

(Objavljeno:24.sata/27.03.2013./Ida Borovac, Marijana Matković)

 

Ovisni o hrani: Već u nekoliko dana može se zdravije hraniti

 

Pogled na sat, laštenje čaša, šok-terapija deklaracijom, tanjur s tri boje i raspored u hladnjaku jednostavne su metode za pobjedu ovisnosti o hrani, i to bez krize.

 

Junk food je zapravo legalizirana vrsta droge, upozorava Michael Moss, novinar The New York Timesa, koji je 3,5 godine istraživao kako velike tvrtke uz pomoć soli, šećera i masti u hrani manipuliraju potrošačima.Ta tri sastojka djeluju na neuronske sklopove u mozgu slično kao i droga - stvaraju osjećaj užitka, pa proizvođači ulažu mnogo da znanstvenici odrede formule količine sastojaka koja će stvoriti ovisnika od potrošača.

Među ostalima, Moss je razgovarao s istraživačem tržišta Howardom Moscowitzem, koji opisuje stvaranje nove arome za piće Dr. Pepper. Pokazalo se da je tvrtka upotrebljavala na desetke formula arome kako bi se postigao onaj omjer šećera u piću kojem potrošači neće moći odoljeti. Moss kaže kako je tijekom istraživanja često morao odolijevati grickanju čipsa.

On je bogat masnoćama koje imaju dvostruko više kalorija od šećera, no za razliku od šećera, ne šalju poruku mozgu da je dosta hrane.

Što je još gore, čips je ujedinio štetno trojstvo jer je bogat škrobom, koji se pretvara u šećer u dodiru s jezikom, kaže. Jedan od primjera za to kako se manipulira kupcima je i jogurt. Kad su se kupci počeli okretati nemasnim jogurtima, proizvođači su im počeli dodavati šećer.

- Pogledate li sastav jogurta, neki sadrže istu razinu šećera kao sladoled - kaže Moss. Evo kako objašnjava još neke primjere i razloge zbog kojih potrošači nekim vrstama hrane ne mogu odoljeti te upozorava na neke zamke.

Šećer uzbuđuje, a sol "traži još"

Sol uzbuđuje nepce i šalje poruku mozgu da treba jesti još. Šećer pobuđuje osjećaj užitka. Postoje različite vrste šećera, pa i posebni šećeri koji se koriste u proizvodima za djecu koji dodatno povećavaju osjećaj užitka zbog hrane, a time i ovisnost, dok se zdravije varijante izbjegavaju.

U šest tjedana se riješite ovisničkih namirnica

Sve što volimo je preslatko, preslano i prejakog okusa. Prestanite jesti neku vrstu hrane na šest tjedana, nakon čega ćete, kada je ponovno kupite, vjerojatno zaključiti da je ono što ste kupovali i uživali jesti preslano, preslatko ili prejakog okusa.

 

Cijeli tekst u nastavku!

 

(Objavljeno:24.sata/27.03.2013./Ida Borovac, Marijana Matković)

 

Uppt, preuzeto, 27.03.2013./m.v.