UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Prehrana

Kultura jedenja

Kako uživati u hrani bez debljanja?

Doručkujete li u hodu dok se oblačite i spremate za odlazak na posao? Ili ste možda među onima koji sve pojedu u par minuta ili piju vodu dok jedu? Možda mislite da vam te navike odgovaraju, ali u dugoročnom smislu nisu dobre za vas.

Evo nekoliko pravila kojih s trebate sjetiti dok jedete kako biste izvukli maksimum iz hrane da i dalje ostali vitki.

Recite ne vodi. Ako pijete vodu dok jedete, to nije dobro. Voda će izazvati širenje i bubrenje želudca pa hranu nećete dobro probaviti. osim toga, pijenje dok jedete može potaknuti žgaravicu. Ako baš morate piti vodu dok jedete, uzimajte manje gutljaje i ne tako često.

Bez ometanja. Nemojte čitati, gledati TV niti bilo što drugo raditi dok jedete. Skoncentrirajte se na hranu i svakom obroku posvetite barem 20 minuta svojeg vremena. Sjetit ćete se da smo već pisali o tome kako mozgu treba vremena da registrira kad je želudac pun. Ako vas nešto ometa sa strane jest ćete prebrzo i previše i mozak neće stići povući kočnicu na vrijeme.

Pravilno žvakanje. Žvačite svaki zalogaj oko 30 do 32 puta. To ne znači da morate brojati. Žvačite dok se zalogaj ne pretvori u gotovo tekuću kašu. Tako ćete lakše probaviti hranu i iz je uzeti maksimum nutrijenata. Ako hrana nije dobro sažvakana može izazvati zatvor ili nadutost. Brzo jedenje vam možda neće smetati u mladosti, ali u starijoj dobi ćete zbog njega imati većih želučanih problema.

Ne hranite emocije. Ako ste tužni, ljuti, pod stresom ili proživljavate neku drugi intenzivnu emociju - nemojte jesti. U takvim stanjima često smo skloni prejedanju, naravno, nesvjesno. Mozak gubi kontrolu na onim što radimo pa se lako može dogoditi da pojedemo previše nezdrave hrane i slatkiša. U takvim trenutcima ne bi bilo loše imati u blizini voće (svježe i sušeno). Ako vam se baš traži nešto hrskavo i slano, bolje je pojesti kokice nego čips jer se prave s manje masnoće.

Ne krećite se (dok jedete). Oni koji se kreću dok jedu ne čine sebi dobro. vaše tijelo troši energiju na same kretnje pa se hrana slabije probavlja.

Izbjegavajte podgrijavanje i zamrznutu hranu. Zamrzavanje hrane je u redu. No nemojte to stalno raditi jer će hrana izgubiti svoju hranjivost i okus. Provjerite joj rok trajanja ako je kupujete u trgovinama. Pripazite na njem miris i izgled. Isto vrijedi i za stalno podgrijavanje hrane u mikrovalnoj pećnici. Nemojte to prečesto raditi s istom namirnicom. Ako baš morate, poprskajte je s malo vode prije zagrijavanja kako bi ostala što hranjivija.

Jedite na vrijeme. Nemojte odugovlačiti s početkom jela. Jedite kad ste gladni, ali pomalo. Bolje je jesti više puta na dan manje obroke. Ako predugo ne jedete lako je moguće da ćete se kasnije prejesti.

Smjernice za kraj:

1) Za doručak žitarice, žitne pahuljice i voće. šećer će vam dati dosta energije da pregurate dan. tako nećete imati potrebu za nezdravim grickalicama.

2) Ručak pored glavnog jela mora imati salatu ili sirovo povrće bilo koje vrste. isto vrijedi i za večeru. to će vas dulje držati sitima.

Objavljeno: Metro, 15.4.2012.

http://metro-portal.hr/kultura-jedenja-kako-uzivati-u-hrani-bez-debljanja/55625

Uppt, preuzeto, lipanj 2012.

Vezane vijesti

·         Deset precijenjenih zdravih namirnica

·         Stalno gladujete, a kilogrami ne idu dolje? Probajte svjesno jedenje

·         Jedete, a mršavite - hrana s negativnim kalorijama