UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Djeca

Važnost „Oslo doručka“

Dobra školska SVJEDODŽBA ima porijeklo u DORUČKU!!

U skandinavskim zemljama to nije samo izreka, o kojoj bi trebali razmisliti i mi - naročito roditelji, bez obzira na žurbu i svakodnevnicu, jer to je i način života pogotovo u zimskim i težim uvjetima, a slovi kao životni eliksir. 

“Tajna” Oslo doručka

ZOBENE PAHULJICE se namoče uvečer u mlijeko. Ujutro se smjesa zagrije, doda žličica meda i naribana (vrlo sitno) mrkvica (ILI JABUKA) te doda još vrućeg mlijeka, da se to sve dodatno zagrije. 

Ostalo: dodati eventualno suho voće po želji. 

Takav doručak ima odličnu nutricionističku vrijednost, jer se sastoji od potrebnih žitarica, bjelančevina, vitamina i minerala. 

Školarcima su potrebne namirnice koje će im osigurati kvalitetan i zdrav razvoj. Doručak - kao najvažniji obrok stoga mora biti hranjiv i zdrav tako daje snagu, jača koncentraciju, jača vid, jača otpornost organizma na mnoge zarazna i nezarazne bolesti. 

Savjeti o važnosti Oslo doručka: Sonja Njunjić (2005.)

Prijedlog i preporuke Udruge za domaći musli

Domaći “Musli”

Za dobar musli za koji ćete znati što sadrži, preporučujemo da ga napravite sami po vlastitom izboru.

Kupite žitne pahuljice (zob) čiste bez dodataka. Posebno kupite orašaste plodove (badem, orasi), suho voće (marelice, smokve, šljive, grožđice, brusnice) i sve nasjeckati na sitno. Pomiješati sa žitnim pahuljjicama, spremiti u posudu i staviti na hladno.

Prije priprema doručka (1 obrok), staviti sve u jednu posudicu (dovoljno 2,5 cdl mješavine), preliti sa vrućom vodom da pokrije, te ostaviti da odstoji.

Tako pripremljene pahuljice možete kombinirati sa malomasnim jogurtom, mlijekom od soje ili riže, te prirodnim voćnim sokom!

Također možete dodati začine po želji (klinčići, cimet, vanilija, korica limuna ili naranče i sli).

Takav doručak izvrsna je preporuka za početak dana, a također i za vašu djecu. Neće opteretiti organizam a osigurat će Vam potrebnu energiju do glavnog obroka - ručka!

Preporučila Sonja Njunjić

Radionica kuhanja br. 1/13.10.2011. Tema “Žitarice”

Uppt, tema mjeseca rujna 2012./m.v.

Vezani tekstovi:

Dječja piramida prehrane;

 

http://www.uppt.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=1018:djeja-piramida-prehrane&catid=26:djeca&Itemid=58

„Bento“ – japanski način pripreme hrane;

 

http://www.uppt.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=725:bento-japanski-nan-pripreme-hrane-&catid=26:djeca&Itemid=58

Što jedu vaša djeca!?

Svaki drugi učenik za ručak u školi jede grickalice ;